تعمیر انواع درایو، تعمیر اینورتر، تعمیر سافت استارتر

تعمیر تخصصی انواع درایو های صنعتی AC/DC، اینورتر و سافت استارتر

هنگامی که VFD شما خراب می شود، ممکن است با کاهش سرعت تولید یا توقف کامل کار مواجه شوید. ما اینجا هستیم تا خدمات تخصصی تعمیر درایو، تعمیر اینورتر و تعمیر سافت استارتر را به شما ارائه دهیم.

برای اطمینان از خرابی درایو(اینورتر)، انجام چند بررسی و تست ضروری است که در ادامه به آن ها می پردازیم:

1- بررسی اتصالات صحیح ترمینال های قدرت درایو (اینورتر) و موتور

قبل از ارسال درایو(اینورتر) برای تعمیر، باید اتصالات صحیح موتور الکتریکی و ترمینال های قدرت درایو بررسی شود. خروجی درایو به موتور الکتریکی و ورودی درایو به منبع تغذیه اصلی (برق شهر) متصل است . این اتصالات ممکن است قطع شوند و یا در هنگام نصب به پایه های نادرست متصل شده باشند، همچنین گاهی پیش می آید اتصالات ذکر شده شل نصب شده باشند و یا به مرور زمان در اثر ارتعاشات موجود شل شوند، بنابراین قبل از باز کردن اتصالات ورودی و خروجی درایو (اینورتر) بررسی همه آنها توصیه می­شود.

تعمیر اینورتر، تعمیر درایو و تعمیر سافت استارتر

3- روشن کردن درایو (اینورتر)

اگر در طول فرآیند بررسی علت خرابی درایو (اینورتر)، از سلامت بخش‌های ورودی و خروجی اطمینان حاصل شد، می‌توان برای انجام خواندن مقادیر ولتاژ، آمپر و تست فرکانس خروجی منبع تغذیه (برق شهر) را به ورودی درایو متصل کرد. بسته به اینکه نمایشگر درایو (اینورتر) روشن شود یا خیر، اقدامات بعدی را مشخص می کند.

4- تست موتور

اگر سه آزمایش قبلی در طول فرآیند بررسی علت خرابی اینورتر (درایو) با موفقیت گذرانده شده باشد، با عملکرد ساده JOG/RUN از درایو می توان یک راه اندازی ساده انجام داد.

اگر موتور کار نکند، باید ولتاژهای خروجی و جریان موتور تست شوند تا بررسی شود که درایو برای چرخاندن موتور به درستی کار می کند.

ملاحظات حفاظتی

درایو (اینورتر)ها پس از قطع برق ورودی، انرژی الکتریکی را درون خود حفظ میکنند و ترمینال های لینک DC، تا دقایقی پس از قطع برق ورودی میتوانند برق گرفتگی ایجاد نماید که منجر به جراحت یا حتی مرگ می شود. لذا رعایت نکات ایمنی در هنگام انجام تست های درایو به شدت الزامی است.

خدمات تعمیرات تخصصی درایو (اینورتر) و تعمیر تخصصی سافت استارتر شامل موارد زیر می باشد:

 تعمیر تخصصی انواع درایو (اینورتر) و تعمیر سافت استارتر

گروه فنی مهندسی الکترو سامه با کادری مجرب در تعمیر درایو های صنعتی (AC - DC - Servo) و سافت استارتر‌ آماده خدمت رسانی به همه همکاران و مشتریان گرامی است. مجموعه ی ما همیشه از قطعات یدکی اصلی و مرغوب برای تعمیرات استفاده می کند. خدمات تعمیرات شامل گارانتی 12 ماهه در قطعات و کارکرد دستگاه را دارا می باشد. همچنین شماره مستقیم به شما داده خواهد شد تا در زمان های اضطراری با کارشناس ما برای رفع هر گونه نقص فنی و یا کاکرد دستگاه، تماس حاصل فرمایید.

تعمیر تخصصی درایو تعمیر تخصصی اینورتر تعمیر سافت استارتر

مشاوره در مورد تعمیرات و تعویض درایو (اینورتر) و سافت استارترها

گروه فنی مهندسی الکترو سامه با تکیه بر دانش فنی خود آماده است هر گونه مشاوره در خصوص تعمیر و یا تعویض قسمتهای مختلف درایو و سافت استارتر، انواع به روزرسانی های مختلف مرتبط با سیستم درایو و سافت استارتر، انتخاب صحیح نوع اینورتر متناسب با نوع کاربری، نحوه صحیح سیم بندی و اتصال سافت استارترها و درایوها به انواع موتورها، انتخاب درست و نحوه نصب مقاومت ترمز و سایر موارد مرتبط با این موضوعات را در اختیار مشتریان گرامی قرار دهد.

در مواردی بسته به نوع خرابی دستگاه ممکن است به جای تعویض قطهات جانبی آن، خرید یک دستگاه اینورتر جدید توصیه شود. در دستگاه هایی با کیلووات های بالا که امکان ارسال به تعمیرگاه ما دشوار می باشد، مهندسین مجموعه ما امکان حضور در محل شرکت ویا کارخانه شما را خواهند داشت.

تمدید گارانتی اینورتر

گروه فنی مهندسی الکتروسامه به وقت و پولی که مشتری برای تعمیرات و یا تعوض قطعات صرف میکند احترام خاصی قائل است. متخصصین ما گزارشی از تعمیر دستگاه تهیه و آن را آرشیو می کنند تا اگر در آینده دستگاه با مشکلی مواجه شد و یا به صورت دوره ای نیاز به تعویض قطعات مختلف داشت با تکیه به آرشیو آن، خدمات را به نحو بهتری ارائه دهند. همچنین اطلاعات ذکر شده نیز در تمدید گارانتی دستگاه آورده می شود.

اجاره دادن درایو در شرایط اضطراری (فورس ماژور)

با توجه به شرایط حساس و خاص برخی شرکت هایی که در صورت توقف خط تولیدشان با ضررهای جبران ناپذیری روبه رو می شوند، مجموعه الکتروسامه این آمادگی را دارد تا زمان تعمیر کامل درایو شما توسط متخصصین تعمیرات ما در صورت وجود اینورتر مشابه آن را در اختیار شرکت شما قرار دهد تا اختلالی در روند کاری شما به وجود نیاید.

فرآیند حمل و نقل دستگاه

مجموعه الکتروسامه این تضمین را به شما می دهد تا فرایند انتقال ، در شرایط بسیار ایمن و مناسب صورت پذیرد و دستگاه تعمیری شما در بسته بندی مناسب برای شما ارسال گردد.

تعمیر سافت استارتر

آموزش اینورتر (درایو)

1-آموزش کامل الکتروموتورها

2-آموزش برندهای معروف درایو (اینورتر) های ایرانی و خارجی

دوره های آموزشی این شرکت مناسب مهندسان، تکنسین ها و  کسانی که به فکر ارتقاع مهارت های خود هستند، می باشد. ما بر این باور هستیم بالا بردن مهارت های فردی در یک مجموعه موجب بالا رفتن بهره بری از ماشین آلات و تجهیزات در آن مجموعه می شود. همچین در بخش بازرگانی باعث مشاوره بهتر و یا دادن پیشنهاد جایگزین برای خرید تجهیز خواهد شد.

بعد از گذراندن دوره آموزشی ما انتظار میرود که افراد توانایی راه اندازی درایو و اتصال آن به الکتروموتورها و سایر تجهزیات جانبی، توانایی تنظیم پارامترهای مختلف درایو که در کاربردهای صنعتی مثل بالابر، جرثقیل، پمپ فن و غیره را داشته باشند .

نصب درایو (نصب اینورتر)

مشتریان گرامی در صورت نیاز می توانند برای نصب درایو (نصب اینورتر) در خواست خود را از طریق فرم زیر یا تماس در پیام رسان واتساپ با ما در میان بگذارند.

برای مشاهده فرم درخواست نصب و راه اندازی درایو (اینورتر) اینجا کلیک نمایید.

در هنگام نصب و راه اندازی شرایط زیر در نظر گرفته می شود:

  1. درنظر گرفتن شرایط محیطی و تنظیماتی که از قبل روی اینوتر انجام شده
  2. استفاده از دفترچه اینورتر برای توصیه های الکتریکی و مکانیکی
  3. سیم کشی و استفاده از تجهیزات حفاظتی در سر راه درایو
  4. توجه به موارد نصب با توجه به کاربرد اینورتر

مزایای اقتصادی تعمیرات

هزینه عامل مهمی برای اغلب صاحبان تولیدی، کارخانجات و... است که توسط برخی از اپراتورها نادیده گرفته می شود. بر اساس برخی آمار، در صورت تعمیر Inverter معیوب به جای تعویضِ آن، تا 65 درصد در هزینه صرفه جویی می شود. اکثر تولیدکنندگان علاقه مند به فروش محصولات جدید هستند، بنابراین تعمیرات برای آنها در اولویت نیست. می توان 3 مزیت عمده از تعمیر را به جای تعویض نام برد:

  1. با تعویض قطعات شکسته و قطعات مصرفی ، عمر اینورتر شما افزایش می یابد.
  2. هزینه ها بسته به نوع خرابی حدود  60 الی 70  درصد کاهش میابد.
  3. در حین تعمیر Drive ، خواهید فهمید که علت نقص و خرابی چیست و درایو چگونه خراب شده است. تا در دفعات بعدی در استفاده از آن تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

فرم درخواست تعمیر درایو، تعمیر اینورتر، تعمیر سافت استارتر

شما همکاران و مشتریان گرامی، می توانید درخواست تعمیرات خود را از طریق پر کردن فرم زیر یا تماس در واتساپ برای ما ارسال نمایید.

سوالات متداول
برای تعمیر اینورتر یا تعمیر سافت استارتر چه اطلاعاتی لازم است؟

برای تعمیر درایو ویا تعمیر سافت استارتر، لطفا مدل و برند دستگاه را به همراه شرح مختصری از علت خرابی برای ما ارسال کنید. تا مراحل بعدی کار انجام شود.

تعمیرات چقدر طول می کشد؟

مدت زمان تعمیر همیشه بستگی به نوع آسیب و میزان شلوغی واحد تعمیرات دارد؛ همچنین در صورت نیاز به تعویض قطعات، موجود بودن آن قطعه در بازار ایران یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در زمان تعمیر میباشد. مدت تعمیر معمولاً بین 3 تا 9 روز (بدون احتساب حمل و نقل) طول می کشد.

هزینه تعمیرات چقدر می شود؟

دستگاه شما ابتدا توسط کارشناسان ما برسی اولیه میشود ، سپس با شما تماس گرفته شده و حدود هزینه با توجه به کیلووات و نوع خرابی آن به شما اعلام می گردد. لازم به ذکر است در بعضی از درایو ها با کیلوات پایین تعویض اینورتر با صرفه تر از تعمیر آن می باشد.

آیا همه اینورتر ها و سافت استارترها قابل تعمیر می باشند؟

این تجهیزات مدرن از نظر تکنولوژیکی تقریباً مشابه هستند. اگر به نحوه ساخت آنها نگاه کنید، همه آنها دارای اجزای یکسان یا مشابه هستند. بنابراین، تعمیرات تقریباً برای همه مدل ها امکان پذیر است.

بسته بندی دستگاه معیوب چگونه باید باشد؟

دستگاه را در کارتونِ محکم بسته بندی کنید. اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات محافظت می شوند تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود. در ضمن از باربری صحیح دستگاه نیز اطمینان حاصل نمایید.

چه سری هایی را از کدام برند ها را تعمیر میکنیم :

تعمیر اینورتر LS (ال اس/LG)

تعمیر درایو LS ال اس مدل های ig5a / ig5/ is7/ is5/ iv5/ ic5 /ip5a/ ie5 /s100 /H100

تعمیر اینورتر schneider اشنایدر

تعمیر درایو اشنایدرالکتریک مدل های ATV950 ATV930 ATV650 ATV630 ALTIVAR 312 ALTIVAR 66 ALTIVAR 61 ALTIVAR 58 ALTIVAR 28 ALTIVAR 12 ALTIVAR 21 ALTIVAR 303 ALTIVAR 212 ALTIVAR 71 ALTIVAR 32 ALTIVAR 16 ALTIVAR LIFT

تعمیر اینورتر SANTERNO سانترنو

تعمیر درایو سانترنو SANTERNO سری پنتا PENTA ، وگا VEGA تعمیر سری میکرو و نانو سانترنو
تعمیر سافت استارتر ھای سانترنو سری ASA .ASAC ، ASAB

تعمیر اینورتر DELTA دلتا

تعمیر درایو دلتا سری VFD-L، VFD-EL، VFD-E، VFD-B، VFD-M
مدل ھای delta ،VFD-V، VFD-VL، C200، C2000 CP2000
تعمیر سروو موتور و درایو ھای دلتا c200 delta و تعمیر مانیتور ھای صنعتی HMI دلتا تایوان و تعمیر PLC ھای دلتا

تعمیر اینورتر INVT اینوت

تعمیر درایو اینوت INVT سری های CHF100A ، CHF100 ، CHV100  CHV180 ، CHV160A ، GD10 ، GD20 ، GD100 ، GD200 ، GD200A ، GD35 ، GD200L ، GD300

تعمیر اینورتر VACON وکن

تعمیر درایو وکن VACON مدل های nxs nxl nxp vacon100

تعمیر اینورتر ABB

تعمیر درایو ABB ای بی بی مدل های ACS880 ACS800  ACS580 ACS550 ACS480 ACS380 ACS310
تعمیر سافت استارتر ABB سری PSR PSXT

تعمیر اینورتر yaskawa یاسکاوا

تعمیر سروو درایو یاسکاوا
تعمیر تمامی سری های درایو یاسکاوا

تعمیر اینورتر KEB کب

 

تعمیر درایو KEB سری های F4 G6 F5 B6 F6

تعمیر اینورتر Hyundai ھیوندای

تعمیر درایو Hyundai ھیوندای مدل N700E N700 N300 N50 N800 N800S

تعمیر اینورتر GEFRAN جفران

تعمیر درایو GEFRAN جفران سریADL200 ADL100  ADL300 AGL50 AGYL ADV20 ADV50 ADV80 ADV200 AFE200

تعمیر اینورتر invertek اینورتک

تعمیر درایو invertek اینورتک مدل optidrive elevator optidrive eco optidrive p2 optidrive HVAC optidrive e2 optidrive compact optidrive pce optidrive e3

تعمیر اینورتر Hitachi ھیتاچی

تعمیر درایو Hitachi ھیتاچی

تعمیر اینورتر Emerson امرسون

تعمیر درایو Emerson امرسون

تعمیر اینورتر WEG وگ

تعمیر درایو WEG وگ

تعمیر اینورتر SEW

 

تعمیر درایو SEW

تعمیر اینورتر Teco تکو

تعمیر درایو Teco تکو سری های L510 E310 S310 N310 A510 F510 E510 7200MA 7300CV N3 CS510 FM50

تعمیر اینورتر Bradley Allen آلن بردلی

تعمیر درایو Bradley Allen آلن بردلی سری های 4M Powerflex powerflex 400 powerflex 4 power flex 40p powerflex 523 powerflex 525 powerflex 527 powerflex 7 powerflex 70 powerflex 700s powerflex 700L powerflex 753 powerflex 755

تعمیر اینورتر SIEMENS زیمنس

تعمیر درایو SIEMENS زیمنس سری ھای MM440 MM420  G120 G120C
تعمیر سافت استارتر زیمنس
تعمیر و به روز رسانی درایو زیمنس SIEMENS SINAMICS V20

تعمیر اینورتر Fuji فوجی

تعمیر درایو Fuji فوجی سری Fuji Lift frenic Fuji : fuji frenic Ace Fuji frenic mini Fuji frenic HVAC Fuji frenic mega fuji frenic multi fuji frenic aqua

تعمیر اینورتر Mitsubishi میتسوبیشی

تعمیر درایو Mitsubishi میتسوبیشی
تعمیر سرودرایو Mitsubishi میتسوبیشی
تعمیر سری های D700 E700 F700 A700 A800 F800

تعمیر اینورتر OMRON امرون

تعمیر درایو OMRON امرون سری های RV 3G3MV MX2 LX L7 SIGMA 2 DV G5 JV F7 E7 J7 SX RX 3G3EV 3G3FV 3G3HV 3G3IV 3G3SV 3G3XV OMNUC

تعمیر اینورتر Lenze لنزه

تعمیر درایو Lenze لنزه

تعمیر اینورتر Rich ریچ

تعمیر درایو Rich ریچ

تعمیر اینورتر آسانسوری iAstar ای ایستار

تعمیر درایو آسانسوری iAstar ای ایستار

تعمیر اینورتر Toshiba توشیبا

 

تعمیر درایو Toshiba توشیبا

تعمیر اینورتر Elin الین

 

تعمیر درایو Elin الین

تعمیر اینورتر somer Leroy لوری سومر

 

تعمیر درایو somer Leroy لوری سومر

تعمیر اینورتر Eurotherm یوروترم

تعمیر درایو Eurotherm یوروترم

تعمیر اینورتر Moeller مولر

تعمیر درایو Moeller مولر

تعمیر سافت استارتر Aucom اوکام نیوزلند

تعمیر سافت استارتر Aucom اوکام نیوزلند

تعمیر اینورتر Sunfar سانفار

تعمیر درایو Sunfar سانفار

تعمیر اینورتر Bedford بدفرد

تعمیر درایو Bedford بدفرد

تعمیر اینورتر Estun

تعمیر درایو Estun
تعمیر سروو درایو Estun

تعمیر اینورتر Lust

تعمیر درایو Lust

تعمیر اینورتر Emotron امترون

تعمیر درایو Emotron امترون

تعمیر اینورتر Kollmorgen

تعمیر درایو Kollmorgen

تعمیر اینورتر Magnetek مگنتک

تعمیر درایو Magnetek مگنتک

تعمیر اینورتر Danfoss دانفوس

تعمیر درایو Danfoss دانفوس

تعمیر اینورتر sanken سانکن ژاپن

تعمیر درایو sanken سانکن ژاپن