درایو آگر الکترونیک

تفاوت سری های مختلف درایو آگر الکترونیک چیست؟

تفاوت سری های مختلف درایو آگر الکترونیک چیست؟

تفاوت سری های مختلف درایو آگر الکترونیک چیست؟ این سوال در هنگام انتخاب درایو مناسب برای کاربری های گوناگون پیش می آید. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا به این سوال درباره درایو های شرکت ایرانی آگر الکترونیک پاسخ دهیم. این مقاله می‌تواند راهنمای مناسبی برای انتخاب درایو باشد.

اساساً تفاوت های میان این 4 گروه محصول در موضوع قابلیت اطمینان و هزینه است، به تعبیر دیگر در مبحث بهینه سازی این 4 سری، در مورد گروه ‎NG100‏ اولویت با قابلیت اطمینان بالاتر و در مورد AG100 حفظ حد استاندارد قابلیت اطمینان با رویکرد کاهشِ بهای محصول می‌باشد و گروه AG110 نیز حد فاصل این دو معیار است.

درایو سری AG90

درایو (اینورتر)های سری AG90، دارای دو مد کنترلی، کنترل اسکالر (V/F) و کنترل برداری بدون سنسور می‌باشد. این گروه از سری درایو های اقتصادی شرکت آگر الکترونیک است که در حال حاضر از توان های 0.75 تا 2.2 کیلووات تک فاز به سه فاز و سه فاز به سه فاز تولید می‌شود. این سری درایوها مناسب کاربردهای سبک مانند انواع پمپ، انواع فن و … می‌باشد.

درایو سری AG100

درایو (اینورتر)های سری AG100، دارای دو مد کنترلی، کنترل اسکالر (V/F) و کنترل برداری بدون سنسور می‌باشد و تا توان 18.5 کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی است. سری AG100 در حال حاضر از توان 0.75 تا 110 کیلووات تولید می‌شود. این سری درایو ها مناسب کاربردهای سبک و نیمه­سنگینِ گشتاور ثابت مانند دستگاه‌های تراش، انواع پمپ، انواع فن، میکسر های رنگ، آسانسور های هیدرولیک، دستگاه های پرس هیدرولیک، اره های نواری چوب و غیره می‌باشد از این رو توصیه می‌شود در بارهایی با تنش‌های گشتاوری زیاد از این سری استفاده نشود.

ویژگی های درایو آگر الکترونیک سری AG100

درایو سری AG110

درایو (اینورتر)های سری AG110، دارای 3 مد کنترلی، کنترل اسکالر (V/F) ، کنترل بردای حلقه بسته با انکودر و کنترل برداری بدون سنسور می‌باشد و تا رنج 18.5 کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی است. سری AG110 در حال حاضر از توان 3.7 تا 400 کیلووات تولید می‌شود. این سری از درایوها مجهز به سیستم حفاظت موتور سریع می‌باشند. درایو های سری AG110 مناسب کاربردهای نیمه‌سنگین و سنگین مانند دستگاه‌های پرس هیدرولیک، انواع کانوایر با لختی کم، سانتریفیوژ، انواع دستگاه های CNC، انواع دستگاه تراش و … می‌باشد.

ویژگی های درایو آگر الکترونیک سری AG110

درایو سری NG100

درایو (اینورتر)های سری NG100، دارای 3 مد کنترلی، کنترل اسکالر (V/F) ، کنترل بردای حلقه بسته با انکودر و کنترل برداری بدون سنسور می‌باشد و تا رنج 15 کیلووات دارای یونیت ترمز داخلی است. سری NG100 در حال حاضر از توان 7.5 تا 400 کیلووات تولید می‌شود. لازم به ذکر است این گروه از توان 18.5 تا 110 کیلووات دارای DC چوک داخلی است. درایو های سری NG100 مجهز به سیستم حفاظت موتور پیشرفته می‌باشند. این درایوها مناسب کاربردهای سنگین و فوق سنگین مانند جرثقیل‌های برجی، جرثقیل­های سقفی، انواع کانوایر، انواع ماشین آلات صنعتی، انواع دستگاه نورد،انواع میل، سانتریفیوژ و غیره می‌باشد. در هنگام انتخاب این سری از درایو ها بایستی به این نکته توجه گردد که حداکثر میزان تنش با توجه به میزان تحمل اضافه جریان باشد و در صورت غیرقابل اندازه‌گیری بودن میزان تنش مکانیکی از درایو با رنج بالاتر استفاده شود.

ویژگی های درایو آگر الکترونیک سری NG100

 

 

author-avatar

درباره علی فرهودی مقدم

«علی فرهودی مقدم»،کارشناس ارشد مهندسی الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی، علاقه مند به طراحی و پیاده سازی مدارات الکترونیک قدرت، آشنا به طراحی و شبیه سازی الکتروموتور بوده و در حال حاضر در مجموعه الکترو سامه فعالیت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *